نیلا عسلی

مامان با عشق تو مغرور میشه

نیلا عسلی

مامان با عشق تو مغرور میشه

برف ، برف ، برف میباره

یه روز برفی و نگاه که میکنی همه چیز سفید پوش شده .

میگه تو دین مسیحیت میگن برف نماد یاس و ناامیدیه و تو روز برفی عروسی نمیگیرن . میگم آره راست میگی چون تو خوابم برف نماد غم و اندوهه . حالا یه سوال چرا ؟ چرا برف به این سفیدی نماد اندوهه ... میگه چون روی همه چیزو می پوشونه حتی چیزهایی که داری و تو دیگه نمی تونی پیداشون کنی .

راست میگه . گاهی برف یاس و ناامیدی روی زندگیمون میشینه اونقدر سنگین که پشتمونو خم میکنه و باید پاروش کنیم . چرا صبر میکنیم تا خورشید خانوم دربیاد و اونو آب کنه ؟ یاد رابطه هایی می افتم که سالهاست سرد شده و یخ زده . حالا پارو کردن که نه خورشید هم نمی تونه این یخ زدگی رو آب کنه فقط خرس قطبی می خواد که تو این برف رابطه ها به خواب زمستونی بره.

من برف رابطه ها رو حس کردم ، نزدیک شدن به بعضی از آدم ها آسون نیست . 

خدا کنه برف همه ی زندگی ها زود آب بشه ... الهی آمن 


نظرات 1 + ارسال نظر
شیرین یکشنبه 13 بهمن 1392 ساعت 17:51 http://jadidzadeh.blogfa.com

نمی دونستم برف مظهر غم و اندوه و سردیه همیشه به سفیدیش نگاه میکردم نه به سردیش اگه اینو زودتر میفهمیدم همون شب سیزده اسفند 69 باید منظور برف به اون سنگینی رو میفهمیدم . تازه آخر شبش دعا کردم این برف و به فال نیک میگیریم. چقدر بده آدم نفهم باشه .

نه شیرین بانو این حرف رو نزن ، برف شاید در مذهب مسیحیت مظهر اندوه باشه اما من خودم برای اولین بار یه همچین چیزی رو می شنیدم . مگه سیزده عدد نحسی نیست پس چرا حضرت علی سیزده رجب بدنیا اومد ؟ . اما قبول دارم وقتی یه خاطره ای رو دوست نداری ، اونو با حال و هوای خودت قاب می گیری . اما من و خیلی های دیگه از بیرون داریم می بینیم اون برف آب شده و دنیای شما سبز سبز .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.